Jak powszechnie wiadomo witamina C jest najlepszym pomocnikiem  albo i nawet lekiem na przeziębienie. Pomaga szybko wrócić do zdrowia, wspomaga odporność organizmu. Jak można się łatwo przekonać kwas ascorbinowy ma wiele zastosowań w praktyce. Jednak często pojawia się pytanie jaką witaminę C wybrać – naturalna czy lepsza w tabletkach? Każdy wybór ma oczywiście swoje wady i zalety.

Witamina C z apteki

      Naturalnie w każdej aptece można dostać witaminę C zarówno samą jak i w komplecie z innymi witaminami. Oczywiście można kupić zarówno witaminy w tabletkach jak i do rozpuszczania w wodzie. jednak, który rodzaj jest lepszy. Rzecz jasna lepiej przyswajalne są tabletki rozpuszczalne w wodzie,  tabletka niestety potrzebuje dłuższego czasu, aby zostać Bardzo popularna jest witamina C z dodatkiem rutyny czyli popularny Rutinoscorbin. Rutyna wzmacnia działanie witaminy C. Wiadomo iż jest to syntetyczna witamina C. U niektórych osób po długotrwałym stosowaniu wywołuje alergii. Przyjęta w zbyt dużych dawkach może powodować bóle brzucha.

Witamina C z domowego ogródka

     Panuje powszechne przekonanie iż najwięcej witaminy C maja cytrusy a wśród nich cytryna. Nic jednak bardziej mylnego. Najbogatszym źródłem tej witaminy jest owoc dzikiej róży który ma 1800mg w 100g jest to mniej więcej  34 cytryny, kolejnym cennym źródłem tej witaminy jest zielona pietruszka 178mg w 100g czyli około 3,5 cytryny. bardzko cennym źródłem witaminy C, jest papryka czerwona ma jej aż 144mg w 100g czyli w przybliżeniu 3 cytryny. Bardzo dużo warzyw i owoców posiada spore ilości tej witaminy są to: acerola, chrzan, brukselka, kalafior, szpinak, poziomki, truskawki, pamelo. Z całą pewnością wybór odpowiedniego warzywa czy też owocu zależy tylko od gustu. Bez wątpienia dobrym rozwiązaniem nie lubiących owoców będzie sok z dzikiej róży czy syrop z aceroli.

        Ostateczny wybór rodzaju suplementacji witaminą C zależy tylko od upodobań oraz możliwości zdrowotnych danego człowieka. Nie zależnie od swego pochodzenia naturalna czy z laboratorium ma takie same właściwości i strukturę chemiczną. jednak  wg badań naukowych lepiej jest przyswajana ta witamina otrzymywana naturalnie niż Witamina C z domowego ogródkaw formie syntetycznej.